Csak a kampány lezárulása után lehet megtudni, mennyibe került az újabb kormányzati plakátakció. A kabinet január elején kezdte óriásplakátokon és interneten is népszerűsíteni a csokot, a 15 százalékos személyi jövedelemadót és a családi adókedvezmény kibővítését.
Újpesten és Csepelen találkoztunk először az új kormányzati óriásplakátokkal, amiken az új családi otthonteremtési programot, a 15 százalékra csökkent személyi jövedelemadó kulcsot és a bővülő családi adókedvezményeket hirdetik. Mivel korábban sem a kormányinfókon, sem a Miniszterelnöki Kabinetiroda tájékoztatóin nem beszéltek erről az akcióról, kérdéseinkkel a kabinetirodához fordultunk.
Nem mondják el
A költségekről a kormány csak a kampány után ad tájékoztatást. A kampány 2016 januárjában indult, központi témája az otthonteremtési program, és a lapok, a tévék és a rádiók mellett az interneten is zajlik. A kormány azért is indította el a mostani akcióját, mert szerintük a lakosság körében népszerű intézkedésekről van szó. Egy nemrégiben készített felmérés szerint az otthonteremtési programot a magyarok négyötöde támogatja – közölte az Origóval a Miniszterelnöki Kabinetiroda.
Milliárdok a bevándorlás ellen
Az utóbbi hónapokban nem ez az első jelentős kormányzati plakátkampány. Mint arról az Origo korábban beszámolt, a kormány több mint egymilliárd forintot adott az illegális bevándorlókat elijeszteni kívánó külföldi tájékoztató kampányt szervező a Nemzeti Kommunikációs Hivatalnak.
Biztosan több millió euró összegű kampány lesz a bevándorlásellenes külföldi tájékoztató kampány
– mondta az Origo kérdésére Lázár János egy augusztusi a Kormányinfón, hozzátéve: ez nem politikai PR-akció.
2015 júniusában derült ki, hogy csaknem 400 millió forintot különített el a kormány a bevándorlásról szóló nemzeti konzultációhoz kapcsolódó „tájékoztató kampányra”. A tájékoztató kampánynál jóval drágább volt maga a nemzeti konzultáció, amelynek visszaküldhető kérdőíveit mind a nyolcmillió választópolgárnak levélben juttatják el. Az ívek kinyomtatására, postázására, valamint a visszaküldött levelek feldolgozására és értékelésére csaknem egymilliárd forintot költött a kormány.
Rogán szomszédja nyert
A kormány intézkedéseit népszerűsítette az a tavalyi 600 milliós kampány is, amit Rogán Antal szomszédja nyert el. A „Magyar reformok működnek” plakátokra nem írtak ki nyílt pályázatot annak „rendkívüli sürgőssége” miatt. A kormány a kampányról szóló közbeszerzési eljárás során a Csetényi Csabához köthető HG 360 Reklámügynökség Kft.-vel kötött szerződést a médiavásárlásokról, míg a grafikai tervezéssel a Lounge Design Kft.-t bízta meg.
Csetényi Csabát Rogán Antal bizalmasának tartják,
egyben a Fidesz-frakcióvezető Pasa parki alsószomszédja is.
Feljelentés is lett kampányból
Legutóbbi a kötelező betelepítési kvóta ellen kampányolt 380 millió forintból a kormány. A tévés és rádiós hirdetések mellett zárt választókerületi fórumokat is tartott a Fidesz.
Január elején nagy nyilvánosság előtt elkövetett közösség elleni uszítás gyanúja miatt feljelentést tett ismeretlen tettes ellen az Együtt elnöke. Szigetvári Viktor szerint „A kormány nemet mond a kötelező betelepítési kvótára” szlogennel fémjelzett kormányzati kampány kimeríti e bűncselekmény tényállását.
Forrás: http://www.origo.hu/